onsdag, december 29, 2010

Förlåt förlåt förlåt och förlåt. Trög bloggning...

Här kommer dag (hoppar över dag 13 och 14 pga att jag inte har någon bild hemmifrån, och resten av familjen får vara anonym) 15

1. Korn - Coming Undone - en av de första ''starkare'' låtarna jag började höra på.

2. Skid Row - Livin' on a chain gang - Alla Skid Row's låtar betyder ärlit talat oehört mycket för mej. Skid Row var det första riktiga rock bandet som jag ''känt så mycket för''. De fick mej att fortsätta vidare, vet inte varför, men ja fastnade för dem. Just denhär, är en som bara är med i mängden, tycker om den, den är skit bra. Men inte den bästa eller sämsta av Skid Row.

3. Billy Talent - Red flag - En låt som var jävligt pop i början av sjuan. Haha, som ganska många diggade. Även jag, nuförtiden är den ''sönder spelad''. Kan hela texten också.. haha..

4. Darkane - Soul survivor - En som väcker ganska många minnen från början av min ''skrikmusik'' tid. En av de mest extrema jag hör på/ hörde på. Hade glömt bort att jag hade den...

5. Adept - At least give me my dreams back you negligent whore - Den absolut första skriklåt jag hörde på. Jag älskar den. Nästan ryser då jag hör den. Går inte att beskriva i ord. I övrigt älskar jag Adept, första ''skrikbandet'' i min musikhistoria jag börjat höra på, sedan kom det in allt fler och fler efter Adept. Men Love it..

6. Bon Jovi - Wanted Dead or Alive - Bon Jovi var det första rock bandet jag började höra på, före det hade jag bara hört på Britney Spears, Amy McDonald, och sån skit. Wanted dead or alive, var en favorit låt. Men hör just inte på Bon Jovi längre, bara vissa perioder, då jag vill höra på lugnare musik.

7. Bullet for my Valentine - Scream Aim Fire - Första Bullet låten jag hörde. Älskar den fortfarande, introt får en att rysa. Den betyder en hel del.

8. Nomy - Self Therapy - Älskar introt, och detdär lilla ''yao''. Haha, texten är ''brutal''. Skit bra låt !

9. Twisted Sisters - We're not gonna take it. ''Sånhär skit pojkarna i 6 hörde på, då jag själv gick i femman''. Haha, tycker den är skit bra. Nästan lite ''sönder spelad''. Rätt så gammal också..

Nu kom Spotify reklam ! x2

10. Bring me the horizon - It never ends - Första låten jag hörde med Bring me the horizon, tyckte den sög. Men jag tyckte musikvideon var så bra, och så var ju Oli Sykes så helvetes snygg. Snyggaste människan på jorden om du frågar mej, tycker han är perfekt. Efter ett tag, tyckte jag låten var skit bra, så då spelade jag den för att höra på den, sen hörde jag på fler låtar med Bring Me the Horizon, och jag var fast. Men denhär låten betyder lite extra, tycker den är bäst av alla deras låtar.

Gah.. Nu var dag 15 avklarad. Hoppas ni orkat läsa allt, och för att vara jävligt snäll mot er som vill höra dem/jävligt fittig mot er som totalt skiter i dem. Så lägger jag upp dem här på bloggen i ett annat inlägg. GAHA ! hejdå :)

Liina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar