tisdag, januari 04, 2011

Dag 22:
Vad som gör mej annorlunda.


















Vet inte om jag egentligen är så jävla annorlunda.
Kanske för att jag står för det jag gör, tycker om och säger. Jag bryr mej inte så mycket om vad folk tycker om mej, jag menar hey come on, tycker ni inte om mej, är det ert problem, det är ni som sätter ner energi på att inte tycka om mej, dessutom kan man ju inte tycka om alla heller.

Kanske för att jag lyssnar på musik, som inte så många andra gör just här jag bor. Ibland kan det kännas väldigt ''ensamt''. Det är en sak som folk inte föstår om de inte lever för just den musik jag gör, och inte känner samma kärlek för den. Låter som en prediktant just nu. Men så är det faktist.

Men mest är jag väl annorlunda för att jag just är jag. En egen person, som ingen annan är. Jag har aldrig följt mode, vem vill gå runt och klä sig i samma kläder som andra modeaddicted people. Inget illa menat. Men jag vill iallafall inte göra det. Jag vill vara mej själv. Jag har aldrig heller, härmat folk med kläder. Jag gillar inte heller när folk härmar en själv. Det är så opersonligt. Så störande att ta en annans ''personligthet'' och försöka vara likadan.

Som vanligt när jag ska beskriva en sak, far jag ut och vinglar, och säger många saker som inte alls hör ihop me det jag försökte säga. Okej, jag är inte annorlunda, men ändå är jag det. För att jag är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar