fredag, februari 17, 2012

Det var alltså begravning idag. Så den här dagen var ganska tung, eller jag trodde det skulle kännas värre. Men jag fann frid om man får säga så? Även fast det tar jävligt ont att moffa är borta, så mår jag lixom 'bra', eftersom att jag släppte honom. 

Men hur som helst, steg upp 8 eftersom att vi skulle starta hemifrån 9. Själva begravningen började ju 10, men vi skulle vara där tidigare eftersom att vi skulle bära in kista, fixa lite i 'minnesrummet' osv. Efter vi varit i kyrkan färdigt, for vi vidare till kaffehuset, eller vad de nu kallar det, där alla drack kaffe, åt osv. Det var ganska bra stämning i rummet, den var inte för dyster och tung. Efter det for vi till minnesrummet. Ni som varit på begravning förr borde ju veta hur det går till. Men jaa, där nämndes de som stöttat, gett blommor och betalat in pengar till fonder osv, man fick berätta minnen, eller något man ville säga. Jag hade med en låt som jag spelade till minne av min moffa, det var wild rose som spelades av crashdiet, jävligt fin låter och den stämmer så otroligt bra. Efter minnesrummet for vi vidare till begravningsplan och la ljus vid hans grav och stod där en stund, sedan vidare mot mommo på kaffe, där vi talade minnen, skrattade, var glada och bara var tillsammans.

Dagen var egentligen ganska lyckat, även fast den var sorgsen och inte rolig. Men den var lyckad, vi gjorde det bästa som det gick att göra av dagen. Har så otroligt bra släktingar, alla stöttar varann och finns där, det är alltid någon som ger en ett leende och visar att de är där och att de bryr sig. tack.

Mera bilder kommer antagligen senare när jag får tag i pappas kamera, jag tog bara bilder när vi åt och när vi for till mommo på kaffe efteråt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar