torsdag, maj 10, 2012

min gif blev förbannat skit eftersom jag inte orkade koncentrera mej nu och har inte riktigt tid för att vara ärlig.
... den var inte så här förbannat dålig kvalite då jag sparade den och såg hur den blev. blogspot vad gör du med min gif.

Detta program är super enkelt att använda till gif:ar! använder det även till att redigera mina bilder och det fungerar som sagt verkligen super, skulle inte byta ut det för något i hela världen, äkta soulmates är vi!
iallafall, såhär gör man:

1. Börja med att ladda ner PhotoScape

2.  Tyng på AniGif, antingen där uppe eller i den där ''ringen'' ni väljer själva, det är inte så stor skillnad.

3. Öppna mappen där ni har bilderna ni ska använde till gif:en.

4. Tyng på den bilden/bilderna ni ska ha med och dra dem/den till det markerade området. (om det är flera och ni inte orkar tynga på en och en är det bara att hålla in ctrl och tynga på de ni ska ha och sedan dra allihopa på en gång)

5. Sen är det bara att placera dem i den ordning ni ska ha. 

6. Till höger ser ni ju, Ändra tid/Byt effekt, där kan ni ändra tid hur snabbt bilderna ska bytas osv. effekterna är om ni vill att de ska skjutas åt höger/vänster/upp/ner och hur ni nu vill.

7. Sen är det bara att spara. Kom ihåg att ni måste sätta .GIF i slutet, annars funkar det inte, ex random.gif och inte random.jpg.

som ni märker är det super enkelt som jag sa och redigerings programmet fungerar utmärkt även det är sjukt lätt att använda och man lär sig himla snabbt, rekommenderar verkligen photoscape till er som vill få fint redigerade bilder.
vill ni redigera bilder är det bara att tynga på redigerare istället för AniGif.

Hoppas allt blev klart för dej med dina gif:ar Jenni ! :)

tror tyvärr inte man kan göra korta film gif:ar med photoscape.. !




2 kommentarer: