tisdag, maj 28, 2013




Tipsar om två filmer värda att se; Miracle och Forrest Gump.

Om ni inte sett Forrest Gump tidigare börjar det nog vara tid att se den! Jag menar det är ju en klassiker och ja tror att den minst sagt klassas i gruppen; allmänbildning inom filmer, såsom Sagan om Ringen, Harry Potter, Star Wars, Pirates of the Caribbean osv. Men jag ska inte vara så stor på mig, jag menar första gången jag såg Forrest Gump var i förrgår. Mest för att jag aldrig haft intresse att se den för att jag har tyckt att den verkat vara så inåt helvete tråkig, men så var inte fallet. Lite långtråkig, ja. Tror det mest beror på att den höll på sjukt länge också! Men ta er tid att se den ändå. Som sagt, lite allmänbildning.

Miracle är förresten en Disney film. Men tyckte den var sjukt bra och jag rös igenom ungefär hela filmen. Den här kommer nästan upp till samma nivå som Youngblood, som jag sett 8 gånger. Men vet inte om jag kommer se Miracle på lång tid nu eftersom den också var lite seg, den höll på runt 2h och om filmer håller på så länge brukar jag ha slut på tålamod om det inte är en riktigt över rymden bra film. Men Miracle är faktiskt en film jag skulle kunna tänka mej att se 5 gånger! Sjukt bra. Se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar