torsdag, december 05, 2013

Dagens julskit 1-5

Måste klämma till med 5 frågor på en gång nu märker jag!

1. Berätta om dej själv
Joo, Lina heter jag!

Tror jag är en jävligt komplicerad människa då man väl lär känna mej om man ens får chansen att göra det. har otroligt svårt med att lita på folk och öppna mej vilket oftast sätter pinnar i hjulet för mej. Jag har hört många gånger att jag är en bitch, folk verkar få den bilden av mej även fast det inte alls är så jag ser mej själv. 

Visst, jag har en sarkastiskt humor som folk oftast inte förstår sig på och dömer mej där efter. Men umgås man med mej en stund lär man nog sig så småningom. 

Jag har världens tröttaste humor, den är så dålig, så dålig att den blir så fruktansvärt jävla bra! Jag har även ett temperament som kan flyga i taket när som helst och kan total explodera så fort jag känner mej felbehandlad. Jag är oftast glad och försöker vara positiv och den sociala biten gillar jag!

2. Berätta om staden du bor i
Bor i en by och tänker där med berätta om den också. Rätt så liten, de flesta känner de flesta, alla vet vad som pågår, har allt man kan behöva och nära till princip allt. Skulle inte ha kunnat växa upp på ett bättre ställe och trivs sjukt bra här.

3. Berätta om din bästa vän
Känns orättvist att välja mellan ''bästa vänner''. Därför väljer jag den här gången genom att se på vem jag faktiskt umgås mest med på fritiden. The one and only firblon.

Hade nog sån jävla tur att jag och hon hamnade i samma musikgrupp i åttan, det var då vi lärde känna varandra, nu i så är efterhand märker man ju att vi faktiskt klickade även på den tiden, för det har kommit fram mycket vi har berättat åt varandra på den tiden som egentligen är lite ''privata saker''. hittade tillbaka till varandra i somras och har nog aldrig haft så kul som jag har då jag är med henne.

Båda har den där fullkomligt vrickade och helt och hållet skruvade humorn som ingen förstår sig på. Vi har båda det där lilla temperamentet men på något konstigt vis explorar vi inte på varandra. 

Vi är så jävla lika men ändå så jävla olika. Hon är nog en vän jag kommer ha för livet tror jag. Hon och jag förstår varandra på ett plan som brukar vara omöjligt att diskutera med de flesta och hon är en av de få personer som jag faktiskt respekterar, litar på och kan vara helt fucking crazy med. PUSS GUMMAN! ILY

(mimmo du ji no me på it hörn tuå)

4. Berätta om e person du beundrar
Finns väldigt få jag beundrar. Men en av dem är nog Mimosa. Hon har gått igenom en hel del, har ännu humöret uppe nästan varenda gång jag talar med henne. Hon är alltid lika glad och det är alltid lika roligt att diskutera med henne. Och för att inte tala om de oändligt långa skype samtalen som vi faktiskt brukar ha! Hon har även den där otroligt vrickade humorn och ily for that! Nä men. En person som gått igenom mycket och som jag har haft mina ups and downs med men ändå alltid funnits där. NEVER GONNA GIVE YOU UP.

5. Berätta om vem du var för ett år sedan

För ett år sedan var jag ett vrak som kämpade mej igenom varenda jävla dag. Det finns inte så mycket som jag vill berätta om den där tiden och dela med mej av på den här bloggen. 

Jag hade i alla fall otroligt svårt att släppa sorgen över att min morfar hade gått bort. Det är först idag och de här senaste månaderna som jag faktiskt kan diskutera om det öppet utan att börja fälla tårar.

Jag var i alla fall ett vrak som tog ett steg i taget uppför den där jävla stegen varje dag.

TACK FÖR MEJ OCH SES IMORGON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar