måndag, december 23, 2013

Dagens julskit 23

23. Berätta om ditt bästa julminne
Shit, är vi redan på dagens julskit nummer 23? Känns som att jag just började med den här förbannade listan, känns som att tiden bara rinner iväg, jag hinner inte riktigt med.

I alla fall mitt bästa julminne.. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, kanske julen för 2 år sedan för det var sista julen vi firade med hela släkten samlad.

En jul som ja har på minne klart och tydligt från då vi var yngre är i alla fall då jag skulle ta emot mitt tefat. Jag var jätte liten och fick ett sjukt stort paket jag skulle ta emot, ett rött tefat, men hade just tappat en tand så jag kunde inte ta emot paketet. Mamma blev smått irriterad eftersom jag bara stod där och gjorde ingenting, men efter en stund såg hon tanden jag höll i ena handen och alla började skratta.

Jag har ingen aning om varför jag inte sa att jag tappat en tand osv. Men som sagt var jag jätte liten och det där är allt jag minns från den julen. Mitt tefat har jag kvar ännu idag, brukar pulka med det nu som då, då man har tråkigt, köra över lite blommor och buskar i rabatten, kul kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar