tisdag, januari 14, 2014

3 från igår




Att gå 2 kilometer i -15 grader tar på krafterna, men för att inte tala om de där förbaskade -20 graderna som stod på mätaren idag!

I alla fall, slutar halv 3 så har gått till fammo och faffa efter praktiken de här två dagarna. Igår var jag även en sväng och hälsade på min fysioterapeut, det märks på hur mina ben känner sig idag.

Mamma kom in i rummet igår, var väldigt stolt och visade upp 4st clown näsor hon köpt, för endast 40cent/styck. Jo den ser rätt dit ritad ut på bilden, men nej det är den inte.

Sista bilden föreställer min själsfrände. Hon blir alltid helt vrickad på vintrarna eftersom hon är inne hela dagarna. Hon har ju trots allt 13 år på nacken, snart 14 och hon tål inte kylan för fem madafucking öre. Detta resulterar i att hon gör saker hon annars inte brukar göra, skulle det ha varit Tiito på bild skulle bilden inte vara konstig, men nu är det så att det är den 13 åriga, pryda, perfekta, uppkäftiga, näsvisa Wilma som sitter där, och det ni! Det är inte normalt.

Idag var jag tvungen att tvinga ut henne också. Jag var hade en nära-döden-upplevelse. Tog så sjukt att trycka ut henne genom dörren då hon nästa skrek av ilska och inte skulle ut. Fick även en nära-döden-upplevelse då äggklockan på 5 minuter ringde och det var dags för Wilma att komma in. Den andra nära-döde-upplevelsen hände alltså när jag öppnade dörren.. Tiito stod på högsta trappsteget på trappan på två ben.. Jag lovar, hon stod på två ben och såg exakt ut som en surikat. Hon stod inte två sekunder heller, utan hur länge som helst. Tänkte dö av skratt.

Så. Hej, jag heter Lina Grannas. Jag har en 13 årig pryd katt som inte vistas ute på vintrar och en surikat som mer än gärna lämnar sina fotspår i snön i -20 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar